امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

13971102000043 Test PhotoH 300x184 - ساخت «خانه سفال» در گنبدکاووس با ایجاد اشتغالزایی برای 10 نفراخبار میراث فرهنگی- ترکمن نیوز- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس با اشاره به فقدان کارگاه و کوره سفال‌پزی در این شهرستان گفت: در صورت واگذاری زمین از سوی بخشداری ما آمادگی ساخت خانه سفال در گنبدکاووس را داریم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، مریم آق‌آتابای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای اجرای طرح شهید شوشتری کمال هماهنگی را با دستگاه‌های مربوطه به ویژه فرمانداری، بخشداری و سایر نهادهای مرتبط داشته است، اظهار کرد: ما معتقد هستیم باید در عین حراست و حفاظت از میراث فرهنگی کشور خدمت به مردم را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل مردم به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله محلات آسیب‌پذیر هدف طرح شهید شوشتری اشتغال است، افزود: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک مزیت نسبی دائمی دارد که آن هم ایجاد اشتغال پایدار در صورت توجه مناسب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه می‌توان با تدبیری مناسب ضمن رفع کمبودها در زمینه صنایع دستی به ایجاد اشتغال نیز کمک کنیم، خاطرنشان کرد: بر اساس طرحی که ما به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دبیرخانه طرح شهید شوشتری ارائه کرده‌ایم ایجاد خانه سفال در گنبدکاووس می‌تواند در هر دو حوزه به ما کمک کند.

آق‌آتابای با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان گنبدکاووس مرکز و خانه سفالی ندارد و به دلیل فقدان این کارگاه فنی هنرمندان ما برای پخت سفال خود به کوره‌های گرگان مراجعه می‌کنند، گفت: اگر بخشداری مرکزی یک زمین از طریق دهیاری‌ها به ما اهدا کند ما می‌توانیم خانه سفال را در گنبدکاووس راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با ساخت خانه سفال می‌توان حداقل برای 10 نفر ایجاد اشتغال پایدار کرد، ادامه داد: ما آماده ساخت این مرکز شامل کارگاه و کوره هستیم و امیدواریم فرآیند تصمیم‌گیری و اهدای زمین با سرعت بیشتری انجام شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز