امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    74187

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:42 | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

دفه زهکشی 300x166 - زهکشی و اجرای آب بندان‌ها محصول زمین‌های کشاورزی کوموش‌دفه را چندین برابر کرده استترکمن نیوز:  استاندار گلستان گفت: اجرای طرح زهکشی اراضی در کوموش دفه و بهره گیری از آب بندان ها محصول , اراضی را ۳ تا ۴ برابر و در برخی نقاط تا ۷ برابر افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس در بازدید از اراضی کشاورزی کوموش دفه و آب گیری آب بندانی در این شهرستان, تصریح کرد: در جلسه ویدیو کنفرانسی که با آیت الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد , مقرر گردید بنیاد برکت طرح های بنگاه محور, تسهیلات محور و پروژه های اجتماع محور شهرستان گمیشان را در راستای  محوریت زدایی پشتیبانی کند.

وی افزود: یکی از پروژه هایی که به معنای واقعی امکان جهش تولید را در این شهرستان فراهم می آورد زهکشی اراضی کشاورزی این شهرستان با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار هکتار است که گزارشی از این بازدید تهیه و برای رییس دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد تا زمینه زهکشی این اراضی با همکاری بنیاد برکت تسریع شود.
حق شناس گفت: با لایروبی رودخانه ها و بازگشایی دریچه های سد وشمگیر امسال در این منطقه شرایط مطلوبی برای کشاورزی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: آب گیری آب بندان ها کمک می کند تا علاوه بر کشاورزی زمینه پرورش ماهی نیز طی ماه های آتی فراهم آید و موجب افزایش درآمد کشاورزان این منطقه شود.
استاندار گلستان یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت سدهای استان پر آب است و پیش بینی می شود در ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کشاورزی جهش مناسبی در تولید داشته باشد و حداقل در ۳ محصول گندم, جو و کلزا شاهد برداشت یک و نیم میلیون تنی باشیم.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز