امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

تازه ترین شنیده های انتخاباتی در حوزه های مختلف

رصد فعالیت کاندیداها از سوی فعالان

98 300x179 - رصد فعالیت کاندیداها از سوی فعالانتورکمن نیوز: نشست داوطلبین غرب استان گلستان با فرماندار کردکوی که قرار بود دوشنبه بیست و پنجم آذرماه جاری برگزار شود به دلیل آنچه که گفته می شود جلسه اضصراری استاندار با فرماندارن، به زمان دیگری موکول شده است.

همزمان فعالان انتخاباتی درآق قلا تا این لحظه از قرار هر گونه نشست داوطلبین آن حوزه در فرمانداری مرکز استان اظهار بی اطلاعی می کنند. براین اساس نشست برخی داوطلبین در پس از ثبت نام نیز به روند نشست های خانگی خود ادامه داده و درغیاب سایرین که میدان را کاملا خالی گذاشته اند دربیشتر شب ها با حضور مردم جلسه هم اندیشی ترتیب می دهند.
گفته می شود هوادارن یکی از کاندیداها که امسال سومین حضور میدانی اش را تجربه می کند با اطمینان از تایید وی تمام خود را معطوف فضای مجازی و جلسات هم اندیشی کرده و قویا می کوشند تا با استفاده از راهکارهای متعارف و غیرمتعارف بر جو سنگین جامعه فائق آیند که این مسئله انتقاداتی را به همراه داشته است.
تحلیلگران میدانی می گویند لیست خروجی از سوی کمیته های چهارگانه مشابه ادوار گذشته حاکی از تایید صلاحیت اکثر چهره های شاخص می باشد، اما همه می دانند که کمیته های نظارت شورای نگهبان رویه متفاوتی را دنبال کرده و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبین در فاصله کمتر از چهل پنج روز مانده تا موعد برگزاری انتخابات اجتناب ناپذیر خواهد بود.
اخیرا یکی از مدیران حوزه علمیه قلعه کریم ایشان طی تماسی با رد حمایت آن حوزه از کاندیداهای مجلس گفت: ما برای کلیه داوطلبین که به حوزه سرکشی می کنند دعای خیر می کنیم و حضور یک کاندیدا در اینجا به معنی حمایت مان از وی نمی باشد. لذا انتشار این قبیل اخبار تایید نمی شود.
برخی خبرها حکایت از تلاش یک جریان برای رد صلاحیت شدن رقبای شاخص یک کاندیدا در حوزه غرب دارند. تحلیل گران به تازگی این پرسش را مطرح می کنند که آیا در موعد ثبت نام داوطلبین، یک نماینده سابق مجلس از حوزه تهران ثبت نام کرده است یا خیر. اگر این خبر صحت داشته باشد باید منتظر شنیدن اخبار موثق تری در این باره بود. منابع غیر رسمی نزدیک به انتخابات خبر فوق را تایید می کنند.
درگمیشان پیش بینی احتمالی تایید سه کاندیدای این شهر در مرحله اول مانور داوطلبین غیربومی در آن را بسته است، چرا که ساکنین مجموعه این شهرستان تعصب خاصی روی کاندیداهای بومی خود داشته و بصورت تمام قد از آنها اعلام حمایت می کنند.
در حوزه بندرگز هواداران سید جواد حجازی مدعی هستند که در این مرحله، ورود محفلی خود را به شکل وسیع تری پیاده نموده و با دایر کردن دفاتر ارتباط مردمی در سایر شهرها بر حجم فعالیت هایشان خواهند افزود. در روزهای پیش رو طرفداران محمد جواد نظری مهر دیگر داوطلب از حوزه یاد شده و قورلی زاده در بندرترکمن شرایط نه چندان پایداری را پیش روی خود می بینند. این دو داوطلب طی انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شدند و ممکن است تاریخ برای برخی کاندیداها مجددا تکرار شود.
درآق قلا با انصراف عبدالغفور امانزاده از کاندیداتوری، نگاه ها به تصمیم هوادران وی درحمایت از عبدالرحیم سن سبلی معطوف شده است.
فعالان می گویند نبود امانزاده در این دوره و ثبت نام رادمهر از حوزه تهران مسیر پیش روی سعید یلقی را هموارکرده است. یلقی که پیشتر نظر موافق جوانان گروه اجماع را به خود جلب کرده است فعالیت خود را در مرکز استان تداوم بخشیده و می تواند در این دوره فینالیست شود.

فعالان آق قلایی همچنین می گویند با توجه به انصراف برخی چهره های شاخص، آنها در انتخابات امسال التهاب دور گذشته را به شدتی که وجود داشت شاهد نخواهند بود. ازاین رو آنها امید زیادی به برگزاری یک انتخابات آرام برای شکستن طلسم چهل ساله دارند.
پنجشنبه شب گذشته بیش از دهها نفر از طایفه توماج در نزدیکی مسجد جامع آق قلا گرد هم آمده و حمایت خود را از فرهاد توماج اعلام کردند. گفته می شود در این نشست امانجان توماج، دکتر نعیم نعمائی و دکتر فرهاد توماج درباره اهداف خود در خصوص انتخابات پیش رو به ایراد سخن پرداختند.
در حوزه گنبدکاووس از بردی پور و رستگار کمافی السابق جزو شانس های اصلی برنده شدن یاد می شود و درپشت سر این دو می توان سلیمان هاشمی، حکیم گلدی زاده، شهرام غراوی و قره جه طیار را نیز به لیست مورد اصلی اضافه کرد.

گروه یاش‌اولی ها امیدوار هستند تا محمد قلی مارامایی نماینده سابق مجلس که دراین دور ثبت نام نکرد، به جمع آنها پیوسته و با توجه به قابلیت هایش حضوری موثر ایفا نماید.
یک عضو گروه یاش‌اولی های گنبدکاووس با اشاره به حساسیت انتخابات یازدهم در این حوزه می گوید: گروه یاش‌اولی ها احتمالا با کمی تغییر درساختار، سیاست گذشته خودش را دنبال خواهد کرد. ما همواره خواهان اتخاب بهترین گزینه برای معرفی به مردم هستیم و اگر چنین نشود، پیش بینی شکست کاندیداها در یک ماراتن نفس گیر برای همه مدعیان دور از انتظار نخواهد بود.
این عضو همچنین تاکید کرد: یاش‌اولی های گنبدکاووس یگ گروه واحد و متحد هستند. درجمع اجماع کنندگان ممکن است برخی اختلافات سلیقه ای وجود داشته باشد، اما همه ما یک هدف واحد را دنبال می کنیم و اینکه گفته می شود یاش‌اولی ها به چند دسته تقسیم شده اند، به هیچ وجه واقعیت ندارد.

✍️ طاهر جانی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز