امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

تازه ترین شنیده های انتخاباتی:

رایزنی کاندیداها با فعالان میدانی

10 300x226 - رایزنی کاندیداها با فعالان میدانیتورکمن نیوز دیدارهای چهره به چهره و نشست های فعالان فضای مجازی در حوزه های مختلف انتخابیه استان گلستان با شدت هر چه بیشتر درحال انجام بوده و کمیته های کاندیداهای تایید صلاحیت شده تمام تلاش خود را روی یارگیری از میان نیروهای تاثیر میدانی و فعالان انتخاباتی متمرکز کرده اند. در این حال سخنگوی شورای نگهبان گفته است تا پیش از دوازدهم بهمن ماه جاری وضعیت هیچ یک از داوطلبین عدم احراز و رد صلاحیت شده مشخص نخواهد شد.

طبق اخبار موثق همه روزه تعداد قابل توجهی از نفرات پشت خط مانده درحال سرکشی به پایتخت بوده و آنها امیدوار هستند تا شرایط بازگشت شان به صحنه رقابت مهیا شود. افراد نزدیک به انتخابات در حوزه غرب گلستان می گویند یک کاندایدای اصلح طلب بیش از یکهفته است که در پایتخت بسر می برد و هیچ نشانی از وی در حوزه انتخابیه دیده نشده است.

از حوزه گنبد شنیده می شود نتایج مشاوره های بعمل آمده برای انتقال حوزه یک کاندیدای تایید شده سرشناس به آق قلا پیشرفتی نداشته است. صاحب نظران عملیاتی کردن این طرح را یک ریسک بالا می دانند. در این حال طرفداران سعید یلقی مدعی هستند که وی با عدم احراز مواجه شده و احتمال آن وجود دارد که به صحنه رقابت بازگردد. همچنین هوادران عبدالرحیم سن سبلی نیز از در صد بالای بازگشت این داوطلب سخن به میان می کشند.

یاش اولی های ساکن شهرستان گنبد تعداد نفرات خود را بیش از ششصد عضو عنوان کرده و می گویند هر کاندیدایی که از حمایت این گروه برخوردار گردد، می تواند بالای بیست و پنج هزار رای به مجموع آرا خود اضافه کند. یاش اولی ها بر این باور هستند کاندیدای اصلح تنها به شرط کسب شصت هزار رای می تواند مستقیم به مجلس برود و این امر بدون حمایت گروه اجماع امکان پذیر نخواهد بود.

برخی فعالان انتخاباتی در حوزه به ترتیب عبدالله رستگار، قره طیار، سلیمان هاشمی و یوسف خانی را جزو شانس های رسیدن به کرسی بهارستان می دانند و البته این چرخه از سوی سایرین و به ویژه هواداران کاندیداها معمولا با جابجایی اسامی نفرات اول تا چهارم همراه می باشد. هاشمی به تازگی ستاد بانوان خود را دایر نموده است.

در حوزه غرب گلستان اعلام کناره گیری حبیب اله مازندرانی ازانتخابات باعث ایجاد آرامش در میان کاندیداهای شهرستان های کردکوی و بندرگز شده است و دو کاندیدای ترکمن این حوزه رقابت تنگاتنگی را در برگزاری جلسات خانگی و دیدارهای چهره به چهره دنبال می کنند.

عبدالقیوم شکاری بعداز ظهر دوم ماه جاری یکی دیگر از جلسات بانوان خود را در بندرتررکمن برگزار کرد و از این لحاظ نسبت به دو رقیب خود پیش افتاده است. گفته می شود پس از برگزاری جلسه هم اندیشی وی درسیجوال، تعداد زیادی از فعالان با این استاد دانشگاه تماس گرفته و خواستار برگزاری نشست های مشابه در سایر محلات این شهر تازه تاسیس شده اند. طبق اطلاع کمیته برنامه ریری شکاری، تمامی نشست های شبانه این کاندیدای مستقل تا دوازدهم بهمن ماه بطور کامل برنامه ریزی شده است.

سید جواد حجازی کاندیدای بندرگزی و تنها چهره سرشناس تایید صلاحیت شده از آن حوزه دیدار با فعالان را تداوم بخشیده و کار در لایه های درونی جامعه را در دستور کار خود قرار داده است. شنیده می شود تعدادی از صیادان شرکت پره و گروهی از اصناف پزشکان دیدارهایی را با وی انجام داده اند.

عبدالعزیز راشد در کله پست، کمش دفه، سیمین شهر، قرنجیک، اسلام دفه و بندرترکمن نشست هم اندیشی ترتیب داد و در تلاش است تا در یارگیری و جذب فعالان تا پیش از دوازدهم بهمن ماه عملکرد مناسبی داشته باشد. راشد جذب بودجه را مهمترین راهکار توسعه استان برشمرده و طرح های موفق اقتصادی را زمینه ساز بکارگیری جوانان در مشاغل مختلف می داند. َ

علارغم تاکید برخی داوطلبین پشت خط مانده‌ مبنی بر حفظ تشکیلات شان، شنیده می شود لیدرها آهسته آهسته، به صورت پنهانی و آشکار به جمع کاندیداهای تایید شده می پیوندند. با وجود این نیز قاطبه فعالان دوازدهم بهمن ماه آخرین فرصت برای بازگشت داوطلبین شاخص به میدان می دانند. طی روزهای گذشته داوطلبین معترض به رای شورای نگهبان تماس خود را با یکدیگر حفظ کرده و آنها بنا، را بر این گذاشته اند که تا پیش از نظریه شورای نگهبان از هیچ کاندیدایی اعلام حمایت رسمی نکنند. سکوت در اردوی چهره های صاحب شانس حاکی از جریان بیم و امید در میان هواداران آنها می باشد.

 

گزارش از: طاهر جانی
خبرنگار تورکمن نیوز در غرب گلستان

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز