امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    8451

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:11 | ۰۵ دی ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  رییس اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک از برگزاری آموزش همگانی به دانش آموزان مقاطع ابتدایی در شهرستان مرزی گنبدکاووس خبر داد و گفت: دراین دیدار دانش آموزان دبستان دخترانه مهر با موضوعات بهداشتی و اجتماعی و مرزی آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  سرگرد “جواد کارکن” با بیان این موضوع اظهار داشت: این آموزش در راستای افزایش سطح آگاهی و بینش دانش آموزان با حضور رییس بخش بهداشت،‌ امداد و درمان و کارشناس اجتماعی هنگ مرزی اترک در دبستان دخترانه مهر شهرستان مرزی گنبدکاووس برگزار شد .
دکتر “منصور ناطقی” در این مراسم آموزشی به ارائه تعریف از بیماری اچ. ای. وی (ایدز) به دانش آموزان پرداخت و گفت: ایدز به معنای سندرم نقص ایمنی اكتسابی می‌باشد و وقتی سیستم ایمنی بدن آسیب ببیند، دیگر قادر به كشتن میکربها و ویروسهایی كه قبلاً برایش مشكلی ایجاد نمی‌كردند، نخواهد بود .
رییس بخش بهداشت، امداد و درمان هنگ مرزی اترک در ادامه اضافه کرد: وقتی ویروس ایدز وارد بدن فردی شود به تدریج قدرت دفاعی بدن ضعیف می شود و فرد در برابر انواع بیماریها و عفونتها حتی آنهایی که در حالت عادی بیماریزا نیستند، آسیب پذیر می گردد .
منصور ناطقی گفت: با توجه به وجود خطر بالقوه بیماری ایدز برای همه آحاد جامعه، ضروری است آموزش به صورت فراگیر انجام شود و در این خصوص مناسب ترین مولفه، عوامل اجتماعی شدن اعم از؛ خانواده ها، مدارس، رسانه ها و سازمانهای ذیمدخل می تواند در پیشگیری از بروز این بیماری و آگاه سازی مردم نقش کلیدی ایفا نماید .
وی در این دیدار علاوه بر اشاره به بیماری های عفونی در رابطه با پیامدها تبعات سوء مصرف موادمخدر و حالات روانی و جسمی آن و تشدید وابستگی افراد به این ماده افیونی و توصیه های پیشگیرانه تاکید کرد و آن را برای سلامت فرد، خانواده و جامعه تهدیدی جدی و خطرناک توصیف کرد .
در این مراسم نیز ستواندوم”احمد ملکان” در رابطه با اهمیت مرز و مرزبانی به دانش آموزان گفت: مرزها، قدرت حاکمیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و … هر کشور را نشان می دهد و استقلال و تمامیت ارضی کشورها با مرز مشخص می شود .
این کارشناس اجتماعی ماموریت مرزبانان را مراقبت و نگهداری از کیان سرزمینی نظام اسلامی ذکر کرد و گفت: علاوه بر این وظیفه خطیر، مرزبانان حافظان منافع و حقوق مرزنشینان هستند و سعی در حل مشکلات مردم مرزنشین منطقه دارند .
در این مراسم دانش آموزان با همسایگان خاکی و آبی و طول سرحدات همسایگان ایران آشنا شدند و برای آنان کلیپ های اجتماعی و مرزی و موضوعات مبتلابه و پیشگیرانه در قالب مستندات انیمیشنی به نمایش گذاشته شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز