امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    58996

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    6:42 | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

تورکمن نیوز استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به مرز مشترک استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان این استان می تواند پایگاه و پایلوتی مناسب برای سلول درمانی این کشور همسایه باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   منطقه خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست با دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: برای اداره کشور با هدف توسعه باید به دنبال ایده و افکار نوین باشیم.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیری با صرف انرژی کمتر و درآمد بیشتر اقدامات پایدار و ایستا خواهد بود، افزود: برای بهره مندی بهتر و کارآمدتر از نیروهای انسانی و اعتبارات باید مسیر کاری را تغییر دهیم تا مردم نیز از اقدامات ما بهره مند شوند.
وی ادامه داد: خدمت تمامی مسئولان کشوری و به ویژه دکتر روحانی اعلام کرده ام نسخه واحد برای توسعه کشور امکان پذیر نیست و باید به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه توجه کرد.
شجاعی گفت: مسیر حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنها راه نجات کشور است و هیچ سازمانی نمی تواند نقش آن را ایفا کند که در ۶ سال گذشته اقدامات خوبی از سوی این حوزه انجام شده است.
وی تصریح کرد: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم مسیر حرکت درست را برای جوانان این مرز و بوم فراهم کنیم که این امر مستلزم تغییر نگاه ها و دیدگاه هاست و بدانیم در مسیر توسعه کشور باید به دنبال نوآوری باشیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود افزود: خراسان شمالی از ظرفیت های بسیار خوبی به ویژه در حوزه نیروی انسانی برخوردار است و فرهنگ مردم استان فرهنگ کاری است.
شجاعی گفت: نرخ بیکاری استان دو درصد کمتر و نرخ مشارکت اقتصادی استان پنج درصد بیشتر از متوسط کشوری است اما نرخ اشتغال ناقص استان ۱۷ درصد و سهم استان در تولید ناخالصی داخلی ۵۷ صدم درصد کشور می باشد و این به آن معناست مردم هستند اما به عنوان یک مدیر نتوانستیم شرایط لازم را برای ایجاد اشتغال دائم آنان ایجاد کنیم.
شجاعی مطرح کرد: به حضور حوزه معاونت علمی و فناوری در استان اعتقاد دارم و تلاش می کنیم نگاه و رویکرد این حوزه در استان نیز تقویت شود تا جوانان و دانش آموزان استان به عنوان نیروهای انسانی ماندگار رشد کنند.
وی ابراز تاسف کرد: نیروهای انسانی با استعداد خراسان شمالی به دلیل برخی کمبودها و فراهم نبودن شرایط لازم برای توسعه از استان به دیگر استان ها مهاجرت می کنند و ما تلاش می کنیم شرایط برای بروز و ظهور جوانان کارآمد استان فراهم شود و از ظرفیت آنان به خوبی بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: حرکت با هدف توسعه بدون نیروی انسانی متخصص، دانا و ماندگار امکان پذیر نیست
نماینده عالی دولت در استان گفت: بنده اعتقاد دارم هر جایی که امکان توسعه خلاقیتی فراهم است باید حمایت شود و نگاهم به تابلوی آن دستگاه اجرایی و سازمان نیست.
وی افزود: بنده باور دارم برای جهش و توسعه خراسان شمالی باید نگاه ملی به این استان تغییر کند و برخی کج سلیقگی ها در سطح ملی از بین برود چرا که هر کاری زمان خاص خود را دارد و سوال بنده از دستگاه های ملی این است که خراسان شمالی چه زمانی باید پیشرفت کند و چرا این استان در بودجه ها و طرح های ملی به خوبی دیده نمی شود؟
  شجاعی مطرح کرد: در سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفتم برگزاری دوره های آموزشی و اعلام یافته های علمی روز دنیا برای زنان به ویژه زنان روستایی استان که نرخ بیسوادی آنان در مقاطع مختلف بیشتر از میانگین کشوری است، امکان پذیر نیست باید طی برنامه ای این بیسوادی ریشه کن شود.
وی در ادامه به سفر اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان اشاره داشت و گفت: در این سفر از دکتر ستاری خواستم برای جهش و توسعه استان پای کار بیایند و استان نیز برای تمامی اقدامات اعلام آمادگی می کند.
وی با بیان اینکه توسعه علوم سلول های بنیاد مورد تاکید مسئولان مختلف کشوری است، خاطر نشان کرد: از حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواستارم مساعدت و همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی را برای اجرای طرح های خود در حوزه سلول های داشته باشد.
وی شجاعی در پاسخ به درخواست دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد شرایط لازم برای حضور وزیر بهداشت کشور ترکمنستان به خراسان شمالی با توجه به نیاز آنان به سلول درمانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: سازوکار لازم برای توسعه روابط استان با این کشور همسایه در دستور کار است و خراسان شمالی می تواند پایلوتی برای سلول درمانی ترکمنستان باشد./ایسنا

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز