امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

حداقل میزان زکات فطریه امسال 4 هزار تومان

b 0 0 0 10 images  images golestanema34 300x181 - حداقل میزان زکات فطریه امسال 4 هزار تومانتورکمن نیوز: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه این هفته 27 اردیبهشت ماه با بیان اینکه تعیین میزان زکات فطریه قاعده خاص خود را دارد اظهار داشت: میزان زکات فطریه از محل محصول گندم 2 کیلوگرم و از محل میوه خرما 4 کیلوگرم است و بر اساس قیمت روز گندم، زکات فطریه امسال حداقل مبلغ 4 هزار تومان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به نزدیکی شب “یا رمضان” اظهار داشت: آیین دینی “یا رمضان” آیینی در راستای عرض خدا قوت به مومنین روزه دار و نیز هشدار بر اینکه، ای مومنین نیمی از ماه رحمت و فضیلت سپری شده، همت بیشتری کنید و از برکات ایام باقیمانده ماه شریف رمضان بهره کافی ببرید و از نعمات معنوی آن غافل نشوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این شب خاص، عده ای از جوانان جاهل به صورت مختلط با راه اندازی گروه های موتوری در کوچه و خیابان های شهر بر خلاف شریعت اسلامی با ایجاد هیاهو و جنجال به هنجار شکنی پرداخته و برای مردم نیز ایجاد مزاحمت می کنند.

خطیب جمعه با اشاره به اینکه اینگونه اعمال شایسته ماه مبارک رمضان نیست افزود: برخی بانوان هم به جای تعقل و عمل به دستورات و عبادات دینی در این شب معنوی، دور هم جمع شده” لاله خوانی” و یا به شبگردی و سرگرمی های دیگر مشغول می شوند.

آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به اینکه اینگونه اعمال در هیچیک از کشورهای اسلامی متداول نیست تصریح کرد: آنها با آگاهی از اینکه فرصت های گرانقدر رحمت و بخشش الهی درحال سپری شدن است بر عمل به اعمال مضاعف دینی و عبادات جمعی در شب های قرآنی باقیمانده همت می گمارند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ماه رمضان هدیه ای الهی برای مسلمین است اظهار داشت: خداوند بیشترین ثواب ها و حسنات را در این ماه قرار داده و مومنین نباید فرصت های ارزشمند را از دست دهند و قدر دو دهه باقیمانده پیش رو از ماه شریف رمضان را بیشتر بدانند.

وی کتاب قرآن را تنها مرجع تاثیرگذار برای اصلاح و خروج بشریت از وضعیت حاضر عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه بشریت اساس زندگی و مدنیت را برپایه دستورات قرآن و رسالت پیامبر(ص) بنا کنند به گمراهی کشیده نخواهند شد.

گزارش از: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز