امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

photo ۲۰۱۸ ۰۷ ۲۱ ۰۱ ۰۷ ۵۱ 300x198 - حج تمتع یکی از اصول اسلام و عظیم ترین آیین دینی مسلمین جهان استگنبد کاووس– ترکمن نیوز- امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس روز جمعه ۵ مرداد ماه در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه با اشاره به نزدیکی ماه ذی الحجه و اعزام حجاج به بیت الله الحرام گفت: حج تمتع از واجبات الهی است که در تمام ایام عمر یکبار با شرائط خاص بر هر مسلمانی واجب می شود و یکی از اصول اسلامی و آیین های عظیم دینی مسلمین جهان است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد اظهارداشت: مناسک حج از والاترین عبادات معنوی است که در یک زمان، مکان و شرایط خاص انجام می شود و به منزله پیمان و عهدی است میان خداوند و بندگانش که به عهده همه انسان ها گذاشته شده و به هیج وجه ساقط نمی شود.

وی تصریح کرد: چنانچه هرمسلمانی بخواهد افضل ترین عبادات را تجربه کند و روحش را از گناهان تصفیه ومعاد درجان وی ریشه بدواند و همچنین بخواهد فرهنگ غنی اسلامی را تقویت و احیاء کند مناسب ترین زمان موسم حج است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس ضمن توصیه به حجاج در بجا آوردن آیین های حج بطور صحیح، با خلوص نیت و حضور قلب اظهار داشت: زائرین سعی کنند در ایام حج از غفلت و بی توجهی به اعمال و عبادات دینی پرهیز کنند و از همه لحظات، اماکن متبرکه و آئین های مناسک حج حداکثر استفاده را ببرند و با خدای خود راز و نیاز کنید.

 نوری زاد افزود: رسول… (ص) می فرماید: هر شخص مومنی به حج مشرف شده، توبه نماید، مناسک حج را با خلوص نیت بجا آورده و مرتکب معصیتی نشود مثل نوزادی که تازه از مادر متولد شده باشد پاک و بی گناه می شود.

وی در انتهای سخنان خود به حجاج محترم توصیه کرد؛ سعی کنند تمامی احکام حج را طبق آموزش های داده شده در کلاس های سازمان حج، بطور صحیح و دقیق انجام دهند و چنانچه ابهامی داشتند حتما از روحانی و یا مسئولان کاروان جویا شوند و نیز در کلیه مراحل مناسک حج با مدیران کاروان هماهنگ باشند.

 

 

خبرنگار: مصطفی صبوحی                 انتشار دهنده: یاشار نیازی

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز