امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

الله یوسفی رئیس ورزش و جوانان گنبدکاووس 300x225 - جایگاه واقعی مسابقات رشته اسب و سوارکاری گنبدکاووس است+فیلم مصاحبهترکمن نیوز:  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس گفت: مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس خواستگاه اصلی جشنواره‌ها و مسابقات رشته اسب و سوارکاری است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  حجت الله یوسفی در حاشیه برگزاری مسابقات زیبایی اسب در شهرستان علی آباد به خبرنگار ترکمن نیوز گفت: گنبدکاووس خواستگاه واقعی جشنواره‌ها و مسابقات رشته اسب و سوارکاری است و این شهر به عنوان پایتخت سوارکاری ایران شناخته می‌شود.

وی افزود: با توجه به تاریخچه و ظرفیت‌هایی که در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس وجود دارد این شهرستان را به عنوان قطب اصلی اسب و سوارکاری در میان تمام ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های سوارکاری کشور متمایز می‌کند.

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: کارشناسان خارجی و ایرانی در سال ۱۳۴۰، زمان بررسی و طراحی مجموعه سوارکاری در ایران؛ قطعا برای داشتن پتانسیل‌های لازم، گنبدکاووس را به عنوان مرکز ترکمن صحرا به منظور پرورش و احیای نژاد اسب اصیل ترکمن در کشور انتخاب کرده و مجموعه بزرگ 400 هکتاری سوارکاری گنبدکاووس را راه اندازی کرده‌اند.

مجموعه بزرگ سوارکاری گنبدکاووس در اردیبهشت ماه 1395 به عنوان آثار ملی کشور به ثبت رسید در حالی که بخش‌های مختلفی از زمین تخصیص یافته آن به دانشگاه، ورزشگاه و ادارات دیگر واگذار شده و در حال حاضر حدود 160 هکتار آن برای مجموعه سوارکاری کاربری دارد.

این مجموعه هم اکنون دارای 120 هکتار زمین کشاورزی، پارکینگ، فضای سبز، پیست اسبدوانی به مساحت تقریبی 30 هکتار، سوئیت اقامتی مهمانان، ویلای مخصوص اقامت و پذیرایی مهمانان ویژه، استبل (اصطبل) زمستانه و تابستانه، جایگاه مسابقات و استخر شنا است و مسابقه‌های اسبدوانی در فصل های بهار و پاییز برگزار می‌شود که دوستداران بسیاری را از گوشه و کنار کشور به خود جذب می‌کند و با داشتن چنین مجموعه‌ای بی نظیر در کشور آماده برگزاری تمامی مسابقات رشته اسب و سوارکاری می‌باشد.

گزارش از: یاشار نیازی

خبرنگار و روابط عمومی هیئت سوارکاری گنبدکاووس

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز