امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    37749

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:10 | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

mohitzist golestan1 300x169 - تیمار 104 گونه حیات وحش مصدوم درگلستانمحیط زیست-ترکمن نیوز-  دوستداران حیات وحش و حاشیه نشینان خلیج گرگان و دریای خزر درنیمه اول امسال 104 گونه پرنده و پستاندار مصدوم و کم رمق را به محیط زیست شهرستان های غرب استان تحویل داده تا تیمار شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی درجوامع حاشیه زیستگاه های آبی غرب استان موجب شده مردم با مشاهده پرندگان و پستانداران مصدوم، کم توان و بیمار، آنها را برای درمان به محیط زیست تحویل دهند.
امیر عبدوس بیان کرد: به دلیل همجواری با زیستگاه های آبی، بیشتر گونه های تحویلی پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند.
وی اظهار داشت: گونه های مصدوم پس از ثبت اطلاعات و تیمارداری اولیه برای انجام مراحل درمان تکمیلی به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان منتقل می شوند.
به گفته وی، بوتیمار، حواصیل، جغد، دلیجه و عقاب تالابی بیشترین گونه های تحویلی به محیط زیست بوده که پس از درمان در زیستگاه های طبیعی رها خواهند شد.
وی با قدردانی از دوستداران و حامیان این گونه ها، از مردم خواست که در صورت مشاهده حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن گویا1540 به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.
تالاب ها، سواحل و آبگیرهای غرب گلستان بویژه در حوزه شهرستان های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان مامن حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی و بسیاری از گونه های مهاجر و بومی است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.
به گزارش ایرنا خلیج چهار هزار هکتاری گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر بوده که در حوزه استان گلستان واقع است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز