امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    82845

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:00 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1 221 300x185 - توسعه متوازن خدمات، مانع حاشیه نشینی در کلان شهرها می‌شودترکمن نیوز: معاون استاندار گلستان، گفت: توسعه و توزیع متوازن خدمات در نقاط مختلف شهری و روستایی، از مهاجرت افراد جلوگیری کرده و مانع حاشیه نشینی در کلان شهرها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  میرمحمد غراوی، در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه خدمات و امکانات باید به صورت متوازن در سطح استان توزیع شود، اظهار کرد: اگر خدمات آموزشی، رفاهی و بهداشتی به طور مناسب در مناطق مختلف وجود نداشته باشد، آنگاه مردم برای دریافت این خدمات به شهرها و کلان شهرها مهاجرت خواهند کرد.

وی، با اشاره به ارائه امکانات آب، برق و جاده توسط دولت به روستاهای مختلف، افزود: مهاجرت به شهرها و کلان شهرها موجب هدر رفت سرمایه دولت می شود و حاشیه نشینی را رونق می‌بخشد.

وی، اظهار داشت: دامنه فعالیت‌ها در روستاها به مراتب بیشتر از شهرهاست و تمامی خدماتی که در شهرها ارائه می‌شود از سوی دهیاران نیز به روستائیان ارائه می‌گردد.

معاون استاندار گلستان، با بیان اینکه بیش از 1600 پروزه ناتمام در استان وجود دارد که بالغ بر 16هزار میلیارد برای تکمیل آنها اعتبار نیاز است، اظهار داشت: این در حالیست که بودجه عمرانی استان در سال جاری حدود 1100 میلیارد تومان است.

غراوی، با تاکید بر اینکه اولویت با اجرای پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد، افزود: حمایت و کمک دولت به روستاها از محل اعتبارات ماده 58 و 4درصد ازعوارض مالیات بر ارزش افزوده است.

وی، افزود: تخصیص اعتبار به بخش‌های مختلف شهر و روستا در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان انجام می‌شود و اعضای شوراها با توجه به شناخت و تناسب نیاز هر منطقه پیشنهادات خود را به این کمیته ارائه نمایند.

معاون استاندار گلستان، با اشاره به ماده 27 و کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به مردم، اظهارداشت: دستگاه‌های دولتی با واگذاری پروژه‌های مختلف به مردم در اجرای آن تسریع کنند.

وی، با انتقاد از تمرکز صنایع در برخی از مناطق استان، اظهار داشت: صدور مجوز دامداری و صنایع در جاهایی با قابلیت زمین‌های خوب کشاورزی لزوم ندارد و این صنایع می‌تواند در مناطق خشک و فاقد قابلیت کشاورزی هم استقرار یابد.

غراوی، بر اتفاق نظر تمام مسئولین، اعضای شوراها و مردم برای توسعه استان تاکید کرد و افزود: این سرزمین فقط متعلق به ما نیست و به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد و باید در حفظ این موهبت الهی کوشا باشیم.

وی، با اشاره به احداث بیش از 4300 واحد مسکونی غیرمجاز در منطقه گردشگری زیارت، اظهار داشت: بر اساس قانون خدمات زیربنایی به مدت 3 سال به این واحدهای مسکونی ارائه شد و تصمیم بر آن شد که زیارت به یک شهر جدید تبدیل شود.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز با بیان اینکه با افزایش جمعیت شهرها و پیچیده‌تر شدن شرایط زندگی، به تبع مطالبات مردم ارتقا یافته و ضرورت ارائه خدمات عمومی نیز باید توسعه یابد، گفت: با تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت مردم در بدنه حاکمیت بیش از پیش توسعه یافته و نیازهای جامعه از طریق خود مردم پیگیری می‌شود.

حسین ربیعی افزود: شوراها جایگاه منحصر به فردی داشته و با انتخاب اعضای شوراهای فرادست در ابعاد مختلف در قانون‌گذاری، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کشور فعال هستند.

وی، ضمن تقدیر از تلاش های مهندس غراوی برای حل مشکل بلاتکلیفی ساکنان خارج از بافت روستای زیارت، اظهار داشت: با توجه به استقرار بیش از 3 هزارواحد مسکونی اقدام برای گازرسانی به منازل فوق یک ضرورت است که نقش مهمی در ثبات قیمت منازل منطقه خواهد داشت.

ربیعی، به مشکلات روستائیان شهرستان گرگان هم اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت کود و نهاده‌های کشاورزی موجب وارد آمدن خسارت به صنعت کشاورزی استان خواهد شد.

در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه محور توسکستان یکی از محورهای مواصلاتی جنوب به شمال است، گفت: در سالهای اخیر احداث انواع کارخانجات سنگ شکن و معادن در حاشیه جاده، از امنیت آن به شدت کاسته است.

مصطفی عرب، به طبیعت و چشم‌انداز زیبای منطقه توسکستان هم اشاره کرد و گفت: این منطقه آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و بوم گردی می‌باشد که نیازمند ارائه تسهیلات ارزان قیمت است.

در این جلسه عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان گرگان، گفت: منطقه گردشگری تورنگ تپه از آثار باستانی و ملی کشور است که نیازمند عزم مسئولان برای جذب گردشگر و توریسم است.

رضا محمدزاده، افزود: پوشش اینترنت شرکت مخابرات در بخش بهاران بسیار ضعیف است و مستلزم برنامه‌ریزی و نصب دکل‌های تقویت کننده است.

در این جلسه عضو شورای اسلامی شهر جلین نیز خواستار تعیین تکلیف زمین اهدایی برای احداث بیمارستان 600 تختخوابی شهر جلین شد و گفت: زمین ساخت بیمارستان مذکور از سوی اهالی اهدا شد، که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

محمد علی سهرابی، با اشاره به واقع شدن زمین کشتارگاه صنعتی شهرداری گرگان در جلین، اظهار داشت: ترتیبی اتخاذ شود تا براساس قانون سهم شهرداری گرگان پرداخت و زمین مذکور برای احداث ایستگاه پلیس راهور و پارک کودک مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان گرگان، با بیان اینکه قرق از سال 1395 به شهر تبدل شده است، از عدم استقرار ادارات مختلف و دستگاه های خدمات رسان در این شهر انتقاد کرد.

محمدعلی ثمره، افزود: در سفر معاون محترم رییس جمهور مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار برای صنعت گردشگری و بوم گردی در این شهر تخصیص یافت که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی، به فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات سنگین شهرداری هم اشاره کرد و خواستار نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری و ماشین آلات سنگین شد.

همچنین عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز به امنیت جاده گرگان – کردکوی از مسیر سرخنکلاته اشاره کرد و گفت: تبدیل نیوجرسی به بلوار و ایجاد روشنایی برای این معبر یک ضرورت است.

حسن گرزین، بر عودت زمین های بلااستفاده شهرک صنعتی جهت استفاده کارآفرینان با هدف ایجاد اشتغال و تسریع در اتمام پروژه های درمانگاه و سالن ورزشی سرخنکلاته تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز