امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    61572

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:53 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

زیست بوم های نوآوری گلستان 300x200 - توسعه بر مدار نیروی انسانی نخبه و تکیه بر ظرفیت های درونی می‌چرخدتورکمن نیوز:  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ️گفت: امروز توسعه بر مدار نیروی انسانی نخبه و با استعداد و تکیه بر ظرفیت های درونی می‌چرخد و باید به سمت ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات و ظرفیت‌های داخلی با بهره‌گیری از دانش فنی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   سورنا ستاری بعدازظهر سه شنبه در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان گلستان اظهارکرد: دیدگاه ما این است که توسعه یک فرآیند درون زا است و کسی نمی تواند از بیرون به استان کمک کند و باید نیروهای انسانی داخلی توسعه را شکل دهند.

وی افزود: وظیفه دولت نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمایت از نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها است اگرچه در این حوزه دولت از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنان در راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری استقبال می‌کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: توسعه زیست بوم های نوآوری گلستان با امضای سه تفاهم نامه و اعتبار ۵۰ میلیاردتومانی شتاب می گیرد.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در سال ۹۷ بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته و ۳۰۰ هزار فرصت اشتغالزایی ایجاد کرده اند.

ستاری ادامه داد: در سال ۹۸ شرکت های دانش بنیان از لحاظ درآمد نسبت به مدت مشابه ۳۰ درصدرشد داشته اند.

وی تصریح کرد: گلستان ظرفیت های فوق العاده ای در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی و معادن دارد و ظرفیت های فرهنگی بالایی دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به فرهنگ شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: ارزش این ها از معادن خام فروشی بیشتر است و باید نوآوری داشت و به همه این مسائل اهمیت داد.

وی تصریح کرد: وضعیت زیست بوم گلستان و ضرورت توجه بیشتر به بخش کشاورزی آن، توسعه صنعت گردشگری و استفاده بهینه از تاریخ و فرهنگ غنی منطقه بویژه آثار تاریخی، صنایع دستی و اسب ترکمن با راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، جملگی می تواند محلی برای ایجاد درآمد و توسعه اقتصادی این استان قرار گیرند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با اذعان به کوتاهی این معاونت در توجه به گلستان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک‌های علم و فناوری، قول مساعد داد تا خط اعتباری ویژه ای برای این استان برای ایجاد زیرساخت‌ها، اختصاص دهد و برای راه اندازی چند مرکز نوآوری و حمایت از نخبگان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس تامین اعتبار کند.

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز