امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

300x185 - ترکمنستان و ایران پایبندی خود را به گفت و گوی سازنده بین حکومتی نشان می‌دهنداخبار کشورترکمن-ترکمن نیوز- رئیس جمهور ترکمنستان گفت: روابط بین «عشق‌آباد» و «تهران» مبتنی بر اصول روابط دوستانه و حسن‌همجواری و آمادگی متقابل جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه و مفید با توجه به واقیعت‌های معاصر و فرصت های موجود است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، «قربانقلی بردی‌ محمداف» در جلسه هیات وزیران در عشق‌آباد تصریح کرد: ترکمنستان و ایران پایبندی خود را به گفت و گوی سازنده بین حکومتی نشان می‌دهند.

رئیس جمهور ترکمنستان بر ضرورت اجرا و تحقق توافقات حاصله دوجانبه در سطح سران و بهره‌برداری از ظرفیت و فرصت‌های عظیم در زمینه فعال‌سازی بیشتر ارتباطات و همکاری‌های سازنده در بخش‌های مختلف و نیز ایجاد مسیر و بخش‌های جدید همکاری‌ها بین دو کشور ترکمنستان و ایران و اجرای طرح‌های مشترک تاکید کرد.

بردی‌محمداف در این زمینه به وزیر خارجه ترکمنستان دستور داد که کلیه موارد مطروحه در روند اجرای توافقات و نیز اسناد امضاء شده در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد، به صورت مناسب و جدی پیگیری شوند.

وزیر خارجه ترکمنستان تصریح کرد که در جریان این سفر ملاقات و مذاکرات دوجانبه با «حسن روحانی» رئیس جمهوری و نیز مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران انجام شده و مسائل مربوط به روابط و همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل، فرهنگی، انسانی و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز