امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

طیار نماینده گنبدکاووس در مجلس 300x205 - تداوم نوسان در بازار ارز مانع رونق تولید/روند کاهشی قیمت دلار ادامه یابداخبار اقتصادیتورکمن نیوز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تفاوت فاحش نرخ دلار در بازار ثانویه با بازار آزاد،گفت:برای بازگشت آرامش به بازار باید از تداوم نوسان در بازار ارز جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، قرجه طیار در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره وضعیت قیمت دلار گفت: نوسانات شدید نرخ ارز اقتصاد کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده است و ادامه این وضعیت صدمات شدید به اقتصاد کشور وارد می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:با وجود اینکه قیمت دلاردر چند روز گذشته با کاهش روبرو شده اما قیمت های اخیر در بازار ارز همچنان با مولفه های اقتصادی سازگار نیست.

 

نرخ ارز باید براساس مولفه های اقتصادی تعیین شود

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:نرخ ارز باید براساس مولفه های اقتصادی مانند نرخ تورم تعیین شود اینکه نرخ دلار در بازار ثانویه با بازار آزاد تفاوت فاحشی داشته باشد به زیان اقتصاد و مانع رونق تولید است.

طیار درادامه گفت و گوی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود: باید پذیرفت قیمت دلاردر بازار آزاد مبنای قیمت گذاری بسیاری از کالاها و خدمات است بنابراین سیاست های ارزی باید به نحوی باشد که تفاون نرخ ارز در بازار ثانویه و آزاد منطقی و کم باشد.

وی در ادامه گفت:در حال حاضر اولویت در مدیریت بازار ارز از بین بردن حباب قیمت دلاراست و اولویت بعدی ایجاد ثبات در بازار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تداوم روند کاهشی قیمت دلارادامه یابد، یادآور شد:برای بازگشت آرامش به بازار باید از تداوم نوسان در بازار ارز جلوگیری شود./

پایان پیام

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز