امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    54506

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:01 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

n82758935 72043695 300x200 - تاکید مقامات ارشد ترکمنستان و روسیه بر توسعه مناسبات و روابطتورکمن نیوز: رئیس‌جمهور ترکمنستان و نخست‌وزیر روسیه در «عشق آباد» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از فارس، «قربانقلی بردی محمد اف»رئیس جمهور ترکمنستان و «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

بردی محمداف در ابتدای دیدار ابراز اطمینان کرد این دیدار به همکاری‌های پربار 2 کشور انگیزه جدید و امکان تعیین دورنما و راه‌های توسعه تعاملات میان 2 کشور در عرصه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

وی در ادامه بر سطح بالای روابط میان 2 کشور ترکمنستان و روسیه تاکید کرد.

در این دیدار تاکید شد که 2 کشور دارای روابط طولانی مدت و دوستانه بوده و رایزنی‌های دولتی در قالب‌های دوجانبه و چند جانبه و در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی به طور پویا در حال رشد است.

در حال حاضر در قلمرو ترکمنستان حدود 190 شرکت با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند.

از سال 2009 میلادی در بخش ترکی دریای خزر شرکت «آریتی» فعالیت و شرکت «گازپروم» این کشور بعد از توقف 3 ساله در سال جاری میلادی خرید گاز ترکمنی را از سر گرفت.

علاوه بر این روسیه و ترکمنستان قصد دارند از طریق دریای خزر یک خط حمل و نقلی را که «ماخاچ قلعه» روسیه را با بندر «ترکمن باشی» متصل می‌کند راه اندازی کنند.

در اول ماه می در شهر «عشق آباد» یازدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های بین دولتی ترکمنستان و روسیه برگزار شد و در چارچوب آن پروژه‌های مشترک، مسائل مربوط به فعالیت شرکت‌های روسی و همچنین دورنمای همکاری در حوزه صنایع، ساخت و ساز، حمل و نقل، نفت و گاز، گاز و شیمی و انرژی را بررسی کردند.

مسائل مربوط به همکاری در حوزه‌های صنعت و کشاورزی و صادرات تجهیزات کشاورزی، عمران، تعامل در زمینه ساختار‌های تجاری، معرفی فناوری‌های پیشرفته در دستور کار این نشست قرار داشتند.

ترکمنستان در سال‌های اخیر به طور فعال روابط خود را با برخی مناطق روسیه که تاتارستان، استان «سوردلوفسک» و شهر «سنت پترزبورگ» از جمله آن می‌باشند، گسترش داد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز