امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مراوه تپه-ترکمن نیوز-   معاون درمان اداره بهداشت، امداد و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش جمهوری اسلامی گفت: بیمارستان 32 تختخوابی صحرایی این یگان نظامی در بخش گلیداغ شهرستان مرزی مراوه تپه دایر شد.

bimarestan 16d 300x225 - بیمارستان صحرایی ارتش در گلیداغ مراوه تپه خدمات پزشکی رایگان ارائه می دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،   سرهنگ پزشک دکتر محمد امینیان فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: برپایی بیمارستان صحرایی با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مردم مناطق محروم و مرزی صورت گرفته است.
وی افزود: دراین بیمارستان 60 نفر نیروی انسانی در قالب سه کارگروه درمانی به تعداد 20 پزشک متخصص و عمومی، کارگروه بهداشتی به تعداد 25 پرستار، بهیار و مهندس پزشکی و کارگروه فرهنگی و آموزشی به تعداد 15 نفر فعالیت دارند.
دکتر امینیان فر اضافه کرد: دندانپزشکی، قلب، داخلی، چشم، گوش، حلق و بینی، پوست، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، اطفال، تغذیه، بهداشت محیط و دامپزشکی و مشاوره از جمله خدماتی است که به اهالی این منطقه ارائه می شود.
وی تصریح کرد: این بیمارستان صحرایی که از صبح روز جمعه پانزدهم دی، فعالیت خود را در بخش گلیداغ از توابع شهرستان مرزی مراوه تپه گلستان آغاز کرده، تا عصر امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.
معاون درمان اداره بهداشت، امداد و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش ادامه داد: کادرهای پزشکی و درمانی این بیمارستان، روز گذشته درمجموع به یک هزار نفر و امروز نیز تاالان به 570 نفر خدمات ارائه کردند و پیش بینی می شود درساعات باقی مانده تا عصر امروز به 400 نفر دیگر خدمات ارائه نمایند.
دکتر امینیان فر از حضور برخی گروه های پزشکی و مشاوره ای در مدارس و روستاهای این بخش مرزی نیز خبر داد و گفت: این گروه ها علاوه بر آموزش های اولیه بهداشت خانواده و مراقبت از دندان ها، بسته های بهداشتی شامل خمیر دندان، مسواک و دهان شویه نیز بین دانش آموزان توزیع می کنند.
وی، انجام 9 مورد جراحی کوچک را از دیگر فعالیت های این تیم پزشکی ذکر کرد و افزود: پس از این منطقه، بیمارستان صحرایی ارتش تا پایان سال جاری در چند نقطه محروم دیگر کشور نیز حضور می یابد.
به گفته دکتر امینیان فر، پیش از این نیز بیمارستان صحرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش جمهوری اسلامی در مناطق محروم استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و تهران (ورامین) برپا شده است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز