امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    41120

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:25 | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

n83118268 72690331 300x196 - برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس گنبدکاووساخبار گنبدکاووس– ترکمن نیوز- بیستمین مانور سراسری زلزله با شعار ‘مدرسه ایمن- جامعه تاب آور’ بامشارکت ادارات عضو شورای مدیریت بحران گنبدکاووس، روز شنبه در مدارس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از ایرنا، دراین مانور که به صورت متمرکز در دبیرستان نمونه پسرانه دوره اول شهید امیر اسدی گنبدکاووس برگزار شد، دانش آموزان مباحث ‘پناه گیری، خروج اضطراری و امدادرسانی به مصدومان’ را به صورت عملی به نمایش گذاشتند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم که فرماندار ویژه این شهرستان نیز حضور داشت، گفت: درسال تحصیلی جاری و با همکاری مربیان جمعیت هلال احمر، آموزش های مرتبط با زلزله در 528 مدرسه دولتی و غیردولتی گنبدکاووس برگزار شد.
فرج الله رزاقی افزود: با توجه به حادثه خیر بودن کشور ایران، فراگیری مهارت های لازم از جمله پناه گیری و خروج اضطراری در هنگام وقوع زلرله می تواند خسارت های این حادثه را به حداقل برساند.
وی اضافه کرد: از دانش آموزان خواسته شده تا آموزش های فراگرفته را به اعضای خانواده و افراد محله های خود نیز یاد دهند.
رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: بیستمین مانور سراسری زلرله امسال با شعار مدرسه ایمن – جامعه تاب آور در تمامی مدارس این شهرستان اجرا شد.
اصغر نودهی افزود: زمان این مانور هشتم آذر بود اما به دلیل حضور برخی مقامات کشوری در گنبدکاووس برای افتتاح دانشگاه مذاهب اسلامی، اجرای آن به امروز موکول شد.
وی، محله محور بودن را از ویژگی های مانور امروز اعلام کرد و گفت: در این مانور که با هدف تمرین آموزش های لازم در دو بخش ‘پناه گیری و خروج اضطرای’ برگزار شد، از ظرفیت افراد محله نیز استفاده شد.
نودهی اضافه کرد: امسال جمعیت هلال احمر 30 مربی خود را برای آموزش های اولیه در خصوص زلزله به مدارس و نیز محله های هدف اعزام کرده است.
وی تصریح کرد: در مانور امروز، دانش آموزان علاوه بر اجرای مباحث آموزشی پناه گیری و خروج اضطراری، کار امدادرسانی به مصدومان و نیز قطع گاز و برق مدرسه را که دیگر ادارات عضو مدیریت بحران گنبدکاووس آموزش داده بودند، را انجام دادند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز