امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ترکمنستان-ترکمن‌نیوز- رئیس‌جمهور ترکمنستان با امضا سندی برنامه تحقیقات باستان شناسی در سال‌های 2018-2021 میلادی را تأیید و برای اجرا به هیأت دولت این کشور ارجاع داد.

Bastanshenasi 1 26Az 300x225 - برنامه ۴ ساله تحقیقات باستان‌شناسی در ترکمنستان تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن​های ایران، به نقل از فارس، برنامه انجام تحقیقات باستان شناسی در سال‌های 2018-2021 از سوی آکادمی علوم ترکمنستان با همکاری اداره ملی حفاظت، مطالعه و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی این کشور تدوین شده‌ است.

بر اساس این گزارش کاوش‌های باستان شناسی در آثار تاریخی، ایجاد ارتباطات علمی بین‌المللی، توسعه همکاری با مراکز پژوهشی خارجی، جذب دانشمندان معروف از مهمترین بخش‌های برنامه مذکور می‌باشد.

برای تبلیغ میراث تاریخی و فرهنگی ترکمنستان، تهیه و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و نیز برگزاری کنفرانس‌های علمی، تولید فیلم‌ها و مستندات نیز در نظر گرفته شده‌ است.

علاوه بر کاوش‌های باستان شناسی و ترمیم آثار باستانی واقع در امتداد جاده ابریشم بزرگ برنامه ریزی شده‌ است.

تصویب برنامه جدید انجام تحقیقات باستانشناسی در ترکمنستان در حالی است که رئیس جمهور این کشور چندی پیش از معروفترین دانشکده‌های علمی و پژوهشی تاریخی و باستان‌شناسی جهان دعوت کرد به این کشور آمده و فاز جدیدی از همکاری‌ها را در این زمینه آغاز کنند.

«قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در این زمینه به معاون خود در امور فرهنگی، علمی و رسانه‌ای دستور داد که فعالیت باستانشناسی بین‌المللی در این کشور را تقویت کرده و تیم‌های مشترکی با همکاری باستان‌شناسان خارجی تشکیل و کاوش‌هایی را در مراکز مختلف تاریخی و باستانی این کشور انجام دهند.

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز