امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    2365

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:04 | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Razaghi 23 Sh 300x202 - ايجاد چهار مدرسه شبانه​روزی در مناطق روستایی و شهری گنبدکاووساخبار آموزش و پرورش-تورکمن​نيوز- معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از برنامه ایجاد چهار مدرسه شبانه روزی دخترانه و پسرانه جدید با هدف پوشش تحصیلی دانش​آموزان مستعد مناطق روستایی در شهر گنبد و دو منطقه روستایی این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  فرج الله رزاقی روز پنجشنبه در همایش مشترک دهیاران و مدیران مدارس روستایی این شهرستان افزود: دو باب از این مدارس دخترانه و پسرانه در شهر گنبدکاووس دایر می شوند تا نسبت به جذب آن دسته از دانش آموزان روستایی مستعد که توان پرداخت هزینه های تحصیل در شهر را ندارند ، اقدام نماید.
وی افزود: با همکاری بنیاد علوی نیز دایر کردن یک مدرسه شبانه روزی دخترانه در روستای بی بی شیروان در دستور کار قرار دارد تا نسبت به جذب دانش آموزان مستعد روستاهای منطقه که از نظر مالی در مضیقه هستند، اقدام شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس از جلب همکاری یکی از خیرین منطقه برای راه​اندازی یک مدرسه شبانه روزی دیگر در مسیر روستاهای حاجی​قوشان و چای​قوشان نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات جذب حداکثری دانش​آموزان در مناطق روستایی محقق شود.
رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم همکاری تنگاتنگ دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با مدیران مدارس برای پیشبرد امور تحصیلی دانش آموزان روستایی اشاره و این همکاری را در حل مسائل و مشکلات دانش آموزان بسیار گره گشا توصیف کرد.
وی با تشریح وجوه مختلف همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای پیشبرد امر تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه نیازمند همکاری و مساعدت همه آحاد جامعه است و حضور دهیاران در مدارس روستایی و همکاری تنگاتنگ آنان بامدیران مدارس گرد و غبار غفلت را از ذهن دانش آموزان می زداید.
وی تصریح کرد: اگر ما برای همکاری و تشریک مساعی برای پیشبرد امور تحصییلی و نیز مهارت آموزی فرزندانمان در مدارس اقدام نکنیم، دیگران با برنامه ریزی گسترده زمینه بروز آسیب​های اجتماعی را در بین نسل جوان جامعه فراهم می کنند و اعتیاد یکی از مهمترین این آسیب​ها محسوب می​شود که بیشتر گریبانگیر جوانان و نوجوانان می​شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس همکاری سایر نهادها و ارگان​ها با آموزش و پرورش از جمله دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها را در فرهنگ سازی در بین دانش آموزان در زمینه​های مختلف از جمله مصرف بهینه انرژی و نیز رعایت بهداشت و نظافت بسیار موثر برشمرد و گفت: این همکاری​های زمینه مناسبی برای نهادینه شدن رفتارهای مثبت در بین دانش آموزان ایجاد می​کند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان حدود 63 هزار دانش آموز را در مقاطع مختلف تحصیلی در 460 مدرسه تحت پوشش تحصیلی قرار داده است.

 

گروه خبر تورکمن​نيوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir/golestan

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز