امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    3833

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:17 | ۰۹ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Ostandar gonbad 9 M 300x194 - انقلاب امام حسین (ع)، انقلاب عزت و معرفت‌افزایی استگلستان-تورکمن‌نیوز- استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از پیام‌های نهضت امام حسین (ع) در مراسم سوگواری آن حضرت، خاطرنشان کرد: مدل انقلاب اباعبدالله، مدل انقلاب راستین همراه با عزت و معرفت‌افزایی است و ذلت جایگاهی در آن ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسن صادقلو شنبه شب درمراسم عزاداری شب عاشورای حسینی مردم گنبدکاووس در حسینیه عترت این شهر گفت: مکتب امام حسین (ع) تلفیقی از اندیشه و احساس است که پیام های زیادی برای کسب معرفت دارد.
وی بااشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) که فرمودند ‘ امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است’، افزود: مکتب و دانشگاه این امام همام اگر نسبت به آن معرفت پیدا کنیم حقیقتا نجات بخش بشریت از تاریکی و جهالت در همه اعصار و زمان‌ها است.
صادقلو با بیان اینکه یک انسان اسلامی و آزاده باید براساس سه شاخص عقیدتی، رفتاری و اخلاقی، خود را با نهضت عاشورایی امام حسین (ع)تراز کند، اضافه کرد: نهضت و فقه عاشورایی امام حسین (ع) مملو از پیام و معرفت است که توفیق درک آن را تنها باید با مطالعه و خواندن مقتل های معتبر به دست آورد.
وی تصریح کرد: جریان نهضت امام حسین (ع)تلفیقی از دو عنصر اندیشه و احساس است که برای درک آن به هر دو عنصر نیاز است.
استاندار گلستان با برشمردن برخی از اصول فقه عمومی قیام امام حسین (ع) از جمله زیارت نامه‌ها، زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع)، گریه کردن، نماز خواندن، شعر سرایی و تعزیت گفتن به یکدیگر، گفت: امام حسین (ع)برای عزت قیام کرد تا آن را جایگزین ذلت نماید.
صادقلو یکی از کلید واژه‌های قیام امام حسین (ع) را شعار هیهات من الذله دانست و گفت : برای حفظ نهضت این امام همام باید ضمن کسب معرفت، به محتوی و کیفیت عزاداری‌ها نیز توجه شود.
وی اضافه کرد : عزاداری‌ها نبایستی صرفا احساسی بلکه باید توام با کسب معرفت باشد و لازمه آن نیز رعایت اصول فقه عمومی عاشورا که توسط بزرگان دینی طی قرن‌های گذشته بنیانگذاری شده، می باشد.
صادقلو تصریح کرد: واقعه عاشورا واقعه ای بس بزرگ است که باید با درک صحیح درس‌ها و معرفت‌های آن، بزرگ باقی بماند.
دراین مراسم که با اجرای نوحه خوانی همراه بود، امام جمعه، فرماندار ویژه و برخی مسئولان گنبدکاووس نیز حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز