امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ترکمن کوموش دفه.jpg2  300x200 - انجمن ادبیات ترکمنی در کوموش دفه آغاز به‌کار کردتورکمن نیوز:  انجمن ادبیات ترکمنی در کوموش دفه، با نام «مهر» همراه با رونمایی از کتاب« فرهنگنامه مصور چهار زبانه » آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   از روابط عمومی کانون،در آیین افتتاح این انجمن که با حضور مدیرکل کانون استان، فرماندار کوموش دفه، شاعران و نویسندگان مطرح ترکمنی و جمعی از مسئولین شهرستان به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد، مدیرکل کانون با بیان اینکه کوموش دفه دارای نویسندگان، شعرا، ادیبان و قلم به دستان توانمند است گفت: سابقه نویسندگی در فرهنگ ترکمنی بسیار غنی است.

محبوبه رجب نسب با تاکید بر اینکه رویکرد این انجمن باید در حوزه کودک و نوجوان باشد تصریح کرد: تشکیل این انجمن فرصتی را فراهم می‌کند تا فعالان عرصه ادبی به همراه اعضای کانون به بررسی آثار مفاخر ادبی ترکمنی بپردازند و کانون در جهت حمایت از دستاوردهای انجمن و اثار نوقلمان اعلام امادگی می کند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اولین نکوداشت مختومقلی فراغی ویژه‌ی نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: وجود قومیت های مختلف بویژه اقوام ترکمن در استان گلستان ما را برآن داشت تا با راه اندازی این انجمن، آثار ارزشمند شاعر گرانقدر مختومقلی فراغی، دولت محمد آزادی و سایر مفاخر ادبی ترکمن را بصورت علمی مطالعه و بررسی نموده و در جهت تقویت ادبیات ترکمنی و آموزش آن به نسل نو برنامه ریزی نماییم.

در ادامه  فرماندار کوموش دفه ضمن قدردانی از همراهی کانون پرورش فکری در اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه مناطق سیل زده و بازسازی ساختمان مرکز فرهنگی هنری کانون کوموش دفه که در سیل دچار آسیب جدی شده بود و همچنین مربیان کانونی به منظور پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان این شهرستان، بر لزوم حمایت همه جانبه از برنامه های کانون پرورش فکری تاکید کرد.

احمد دستمرد با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی جامعه هستند اظهار داشت: تمامی متولیان فرهنگی در امر کتاب و کتاب‌خوانی باید در ارتقای فرهنگ مطالعه‌ تلاش کنند.

رونمایی از کتاب فرهنگنامه مصور چهارزبانه جانوران(ترکمنی، فارسی، عربی، انگلیسی) ویژه کودک و نوجوان که با کوشش شهروز بائی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون کوموش دفه و سیاوش مرشدی مربی ادبی این شهرستان به تالیف رسید، برپایی جلسه نقد کتاب با حضور نوجوانان علاقه‌مند به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی، اجرای سرود دوزبانه ترکمنی و فارسی از اشعار مختومقلی، دوتار نوازی و نیز شعر خوانی شعرای ترکمنی از دیگر برنامه‌های ویژه‌ی این مراسم بود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز