امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

تازه ترین شنیده های انتخاباتی حوزه غرب استان

انتخابات 98؛ تلاش برای اقبال عمومی

  • کد خبر :

    63545

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:37 | ۲۶ مهر ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

تورکمن نیوز – طاهر جانی: شنیده ها حاکی از آن است که عبدالحکیم فیروزی فرماندار سابق بندرترکمن در حال رایزنی با فعالان دیده می شود. پیشتر گفته می شد که این چهره قصد کاندیداتوری در این دوره را ندارد. فیروزی که طی دوره های گذشته حمایت هوادارانش را به دنبال داشت در دوره نهم با کمتر از صد رای از راهیابی به مجلس باز ماند.

سید تقی میر کریمی فعال اقتصادی از شهرستان بندرگز پاره ای نشست های خانگی داشته است. ظاهرا این چهره نه چندان نام آشنا قصد دارد در پس از ثبت نام ورود جدی به عرصه داشته باشد‌.

علی پورقاز عضو دو دوره شورای شهر بندرترکمن بر شدت فعالیت هایش افزوده است. بر اساس شنیده ها این جوان پویا اخیرا نشست هم اندیشی در روستای نیاز آباد ترتیب داده است. فعالان می گویند که این کاندیدا می کوشد تا طیف بیشتری از ورزشکاران حوزه را به کادر خود بیفزاید‌.

یوسف بسنجیده نماینده سومین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه فعالیت هایش را با انجام دیدارهای چهره به چهره و نشست با فعالان سیاسی و علمای منطقه دنبال کرده و در این راستا با تنی چند از افراد تاثیر گذار گفتگو ترتیب داد. مردم محلی از وی به عنوان تنها گزینه ای یاد می کنند که به برنامه ها و فعالیت هایش شکل منظم داده است.
بسنجیده در اوج انتخابات ششم مجلس به نفع شهید عظیم گل کناره گیری کرده و موجب ثبت یک پیروزی بیاد ماندنی در منطقه شد. این نماینده اسبق تا پیش از ورودش به عرصه انتخابات، سمت مدیر کل اقتصادی استانداری گلستان و سمت مشاور اقتصادی استاندار را بر عهده داشت.

کاربران فضای مجازی در گمیشان کماکان منتظر اعلام موضع از سوی مهران شکیبایی می باشند. علی رغم سکوت معنا دار وی احتمال می رود نام شکیبایی نیز در ایام ثبت نام کاندیداها جزو لیست داوطلبان دیده شود.

جواد حجازی که در میان فعالان کهنه کار ترکمن حمایت مراد ایری (تورانی) را پشت سر خود می بیند انچنان که باید و شاید نتوانسته است در جذب نیروهای فعال از حوزه ترکمن و گمیشان موفق عمل نماید. با اینحال او تماس هایش را با فعالان حفظ کرده و از آنها انتظار دارد به نفعش فعالیت کنند.

یک عضو نزدیک به احمد سردار زاده در بندرترکمن در تلاش است تا با دعوت از چهره های هنری و برخی کاندیداهای شورای شهر اقبال سردار زاده در میان ترکمن ها بالا ببرد، اما بنا به گفته نظریه پردازان دیگر دوره قول های شفاهی به سر رسیده و وی می بایست قدم های میدانی محکم تری برای فعالان بردارد.

این روزها بهروز کمی از فعالان جوان بندرترکمن که در جریان انتخابات شورای آن شهر از خانم معصومه محمدی حمایت بعمل آورده بود به نشست های اکثر کاندیداهای احتمالی دوره دهم مجلس سرکشی می کند. کمی چند شب پیش نشستی با نزدیکان بسنجیده انجام داده است.

یک لیدر فعال اصولگرای ترکمن می گوید طرفداران این جناح که سابقا از محمد جواد نظری مهر حمایت می کردند اکنون به دو دسته تقسیم شده است. در این راستا بهزاد سلیمی رایزنی هایی را با یک داوطلب فارس زبان انجام داده و بزودی تصمیم خودش را اعلام خواهد کرد. سلیمی که جزو ساحل نشینان می باشد نیروهایش را برای ورود به عرصه مهیا کرده و گفته است هیچ یک از کاندیداهای محلی در برنامه حمایتی او و دوستانش قرار ندارد.

صیادانی که در جریان انتخابات دور هشتم مجلس از بهروز اردلانی حمایت کرده بودند مدعی شده اند در صورتی که بتوانند در مورد یک گزینه به اجماع برسند احتمال ورود مجددشان به میدان وجود دارد.

نزدیکان غلامحسین پسرکلو می گویند وی جلسات هم اندیشی متعددی را در مناطق ترکمن نشین منجمله منطقه سیمین شهر برگزار کرده است. پسرکلو بخشدار سابق گمیشان با توجه به شناختی که از فرهنگ بومی ساکنین دارد امیدوار است تا مردم او را بیشتر حمایت کنند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  • منصف

    ازرسانه عمومی به نفع شخص خاص تبلیغ گردد خلاف قانون است

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز