امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    79660

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:49 | ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ازدواج گلستان 2 300x198 - افتتاح اولین خانه ازدواج گلستان به مناسبت هفته ازدواج+عکسترکمن نیوز: به مناسبت هفته ازدواج برای اولین بار در استان گلستان با مشارکت اداره میراث فرهنگی “خانه ازدواج” افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  این خانه ی ازدواج با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در خانه ی امیر لطیفی ها در گرگان مرکز استان گلستان ایجاد شد تا زوجین جوان بدون پرداخت هزینه از امکانات مثل خنچه ی عقد در یک فضای سنتی بسیار زیبا بهره مند بشوند.

قاسم مارزلو سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان استان ضمن بازدید از این خانه به خبرنگار ترکمن نیوز گفت: در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا این مجموعه میزبان جمع اندکی از خانواده ی زوجین و ترجیحا فامیل درجه یک عروس و دامادخواهد بود که با حفظ پروتکل های بهداشتی مراسم عقد خودشان را برگزار می کنند ولی قطعا در آینده و بعد از شکست کرونا امکان حضور افراد بیشتر فامیل و دوست و آشنا در یک فضای کاملا سنتی مهیاست که البته رعایت مسائل اخلاقی باید لحاظ شود.

محمدعلی محمدی نیک رئیس دبیرخانه مجمع خیرین ازدواج کشور که خود گلستانی است نیز با اشاره به این کار بسیار نیک گفت: در این هفته به همراه مجمع خیرین ازدواج گلستان تلاش داریم بسته های جهیزیه برای زوجین جوان که شرایط مالی خوبی ندارند مهیا شود.
وی از نشست مشترک مجمع خیرین ازدواج استان با اعضاء شورای شهر گرگان در اولین روز از هفته ی ازدواج به نیکی یاد کرد و تاکید نمود برگزاری همچین جلساتی با شهرداران و اعضای شورای شهر مناطق مختلف استان جز برنامه های ماست و انشالله در شکل گیری امر مقدس ازدواج و تسریع در این سنت حسنه موثر باشد.
شایان ذکر است: هفته ی ازدواج از اول تا هفتم مردادماه امسال به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی (ع) “و حضرت فاطمه (س) برگزار و ستاد هفته ی ازدواج گلستان هم برنامه های بسیار خوبی تدارک دیده که مشاوره رایگان تلفنی، تولید محتوا و استفاده از ظرفیت رسانه ی ملی و فضای مجازی بخشی از این برنامه هاست.
گرگان، خبرنگار ترکمن نیوز، زهرا صفری

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز