امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

راه همایش بندرچابهار۱ 01 300x189 - استقبال وزارت راه از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه زیرساخت‌های بنادراقتصادی-ترکمن نیوز-  وزیر راه و شهرسازی گفت: خطوط ریلی که بندر چابهار را به افغانستان و آسیای میانه متصل می‌کند و خط ریلی که چین را از طریق ایران به اروپا متصل می‌کند، از اصلی‌ترین برنامه‌های ایران در توسعه خطوط ریلی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛ محمد اسلامی در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار گفت: ایران در مسیر مبادلات تجاری و اقتصادی شرقی- غربی و شمالی-جنوبی می تواند به عنوان پیوند ترانزیتی مطمئن و مقرون به صرفه مورد توجه و بهره برداری همه کشورهای ذینفع قرار گیرد.

وی افزود: به همین منظور چابهار با موقعیت راهبردی مورد توجه سرمایه گذاری های منطقه ایست و مشارکت شرکت های هندی و حضور سایر کشورها می تواند به توسعه منطقه کمک کند.

راه همایش بندرچابهار۱ 02 300x189 - استقبال وزارت راه از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه زیرساخت‌های بنادر

اسلامی ادامه داد: ظرفیت بندر چابهار در فاز اول طرح توسعه آن ۲,۵ میلیون تن هدف گذاری شده بود که در فاز دوم آن ظرفیت آن به ۸.۵ میلیون تن افزایش یافت .

وی اظهار کرد: بهره برداری موثر و کارا از بندر چابهار می تواند کاهش چشمگیری در زمان و هزینه انتقال اموال تجارتی کشورهای منطقه به وجود آورده و علاوه بر اتصال کشورهای آسیای جنوبی با آسیای مرکزی، کشورهای خلیج فارس و آسیای میانه و حوزه قفقاز را نیز با هم متصل کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه زیرساخت‌های بنادر، ریل، جاده و فرودگاه استقبال می‌کند.

 

گزارش از:یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز