امروز : دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

وام  300x196 - اختصاص 648 میلیارد ریال وام رونق تولید برای 30 واحد گلستانیاقتصادی– ترکمن نیوز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: 648 میلیارد ریال وام رونق تولید امسال به 30 واحد واجد شرایط در استان پرداخت تا فعالیت آنها توسعه و استمرار یابد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ترکمن های ایران، حسینقلی قوانلو در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در گرگان اظهار داشت: این تسهیلات با مشارکت بانک های استان به واحدهای تولیدی واجد شرایط پرداخت شد، هم اینک گلستان جایگاه چهارم کشور را در این بخش دارد.
استمرار اعطای این وام ها به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در معرض رکود کمک می کند.
قوانلو همچنین به اعطای وام در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال 96 تاکنون 27 واحد تولیدی گلستان 639 میلیارد ریال وام نوسازی و بازسازی و 11 واحد حوزه گردشگری حدود 250 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: در این مدت 658 واحد تولیدی چهار هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات از محل سایر منابع بانکی دریافت کردند که درمجموع به 937 واحد استان 9 هزار و 390 میلیارد ریال از وام رونق پرداخت شده است.
در استان شمالی گلستان 930 واحد صنعتی فعال بوده که 91 درصد آن در حوزه صنایع کوچک، 6 درصد در بخش صنایع متوسط و سه درصد صنایع بزرگ است.
اقتصاد استان مرزی گلستان بیشتر بر پایه کشاورزی استور بوده و صنعت در این استان بیشتر در حوزه صنایع کوچک و متوسط با اشتغال کم فعال است.
استاندار گلستان نیز در این نشست گفت که برنامه محوری دستگاه های اجرایی استان در سال 97 رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال باشد.
سید مناف هاشمی افزود: وحدت، همدلی و کمک به صنایع داخلی از طرف بانک ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی همچنین از بهره برداری سامانه ایکس ری کانتینری گمرک گلستان واقع در اینچه برون شهرستان گنبدکاووس تا پایان مرداد ماه سال جاری خبر داد.
دستگاه ایکس ری کانتینری، کالاهای موجود در کامیون های ترانزیتی را به صورت جداگانه مشخص و بررسی و از سوء استفاده افراد برای قاچاق کالا و مواد مخدر جلوگیری می کند.
اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان به کشور ترکمنستان است که در فاصله 80 کیلومتری شمال شهرستان 325 هزار نفری گنبدکاووس قرار دارد.

 

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

منبع: irna.ir/golestan

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز