امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    4776

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:09 | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار گنبدکاووس-ایتنانیوز-  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با تاکید بر اینکه دولت نگاه ویژه به ایجاد اشتغال در روستاها دارد، گفت: از امسال مبلغ یک و نیم میلیارد دلار ازمحل صندوق توسعه ملی و معادل آن نیز از سوی بانکها برا ی ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص می یابد.

jalase 19m 300x273 - اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در روستاهای گلستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل ایرنا،علی نصیبی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال گنبدکاووس افزود: معادل ریالی این اعتبار حدود 60 هزار میلیارد ریال است که طیف وسیعی از فعالیت های تولیدی و اشتغالزای قابل انجام در روستاها از جمله دامداری و طیور، زراعت و باغبانی را در بر می گیرد و علاوه بر روستاها، شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت نیز از آن بهره مند می شوند.
وی افزود: علاه بر آن، بر اساس ماده 27 قانون برنامه توسعه ششم دولت موظف شده برای پنج هزار روستا برنامه توسعه اقتصادی تهیه و به رونق تولید و ایجاد اشتغال در روستاها کمک کند که در استان گلستان 119 روستا در هرسال و در مجموع حدود 600 روستا برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با تشریح حمایت های دولت از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها با همکاری پست بانک و بانک سینا گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین پست بانک و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، تسهیلات لازم برای اجرای طرح های اشتغالزا و درآمدزا به دهیاری ها پرداخت می شود.
وی افزود: این تسهیلات با هدف ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها به اجرا درآمده و سود آن هشت درصد با دوره تنفس یکساله و مدت بازپرداخت پنجساله است که مسیر راحتی دارد و با تصویب در شورای روستا، بخشداری و فرمانداری شهرستان، مجوز لازم برای دریافت تسهیلات تا سه برابر بودجه تحقق یافته سال قبل دهیاری های صادر می شود و ضمانت آن نیز فقط چک دهیاری ها است.
وی افزود: کمک به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاها به صورت سرمایه در گردش از دیگر تسهیلاتی است که دولت برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در روستاها پیش بینی کرده است و به اموری همچون ایجاد کارخانجات شالیکوبی و صنایع بسته بندی و فرآوری با سود 12 درصد برای مناطق محروم و 16 درصد برای سایر مناطق تعلق می گیرد.
نصیبی افزود: اختصاص تسهیلات از طریق پست بانک برای سرمایه گذاری در زمینه های ایجاد گلخانه، روش های نوین آبیاری، امور شیلاتی، مکانیزاسیون کشاورزی، منابع طبیعی و امور زیست محیطی با سود 10 درصد از دیگر تسهیلاتی است که دولت برای توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال در نظر گرفته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان کمک به ایجاد تاسیسات پرورش ماهیان خاویاری مختص استان های گلستان، مازندران و گیلان را از دیگر تسهیلاتی ذکر کرد که در نظر گرفته شده که 10 درصد سود آن را دولت متقبل شده و با سود 8درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین استانداری، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و نیز بنیاد علوی و از طریق بانک سینا تسهیلات مورد نیاز به فعالیت های درآمدزاو اشتغالزا در مناطق روستایی در زمینه های گردشگری، بوم گردی، ایجاد گلخانه، صنایع روستایی و صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاوررزی پرداخت می شود که پنج درصد از سود آن توسط بنیاد علوی و پنج درصد نیز از سوی دولت پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کردحداقل مبلغ این تسهیلات سه میلیارد ریال و حداکثر آن نیز 20 میلیارد ریال است و با مجوز اخذ شده، 10 درصد از مجموع این تسهیلات به پرونده های سرمایه گذاری با نیاز مالی بین یک تا سه میلیارد ریال اختصاص یافته است.
نصیبی با تاکید مجدد بر نگاه ویژه و عزم دولت برای توسعه اقتصادی مناطق روستایی و محروم کشور از اعضای کارگروه اشتغال گنبدکاووس و بخشداران این شهرستان خواست زمینه مناسب برای استفاده روستاییان و دهیاران از تسهیلات در نظر گرفته شده را فراهم کنند.
شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان بیش از 350 هزار نفر جمعیت دارد که 193 هزار و 600 نفر از آنان در قریب به 200روستا و نقطه جمعیتی زندگی می کنند که بالاترین آمار جمعیت روستایی در بین 14 شهرستان استان گلستان محسوب می شود.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز