امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

معاون بهزیستی استان گلستان خبر داد:

احداث ۳ مجتمع خدمات بهزیستی در شهرستان گنبدکاووس

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه ۳ مجتمع خدمات بهزیستی در گنبدکاووس احداث می‌شود، گفت: در گلستان ۴۸هزار و ۵۰۰ معلول وجود دارد که از این تعداد حدود ۸هزار نفر, ۱۹ درصد جمعیت معلولان استان گلستان در گنبدکاووس هستند.

behzisti 18az 300x197 - احداث ۳ مجتمع خدمات بهزیستی در شهرستان گنبدکاووس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز,  تسنیم،کمال سلمانی, ظهر امروز در همایش روز جهانی معلولین در سالن ارشاد شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: افراد معلول در استان گلستان 2.6 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند, در صورتی که متوسط افراد معلول در کشور, نسبت به جمعیت, 1.6 است و متاسفانه استان گلستان نسبت به متوسط کشوری, یک درصد بیشتر معلول دارد.

وی افزود: در استان گلستان 48 هزار و 500 معلول وجود دارد که از این تعداد حدود 8 هزار نفر, 19 درصد جمعیت معلولان استان گلستان در گنبدکاووس هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان افزود: در سال جاری در هفته بهزیستی, 2 مرکز پشتیبانی شغلی معلولین(SE) با حضور محسنی, رئیس سازمان بهزیستی کشور در گرگان و بندرگز افتتاح شد و با توجه به اینکه معلولان مشکلات زیادی در زمینه ایجاد اشتغال و اشتغال پایدار دارند.

سلمانی گفت: این مراکز در جذب و به کارگماری معلولان در بازار کار با همکاری بهزیستی و کارفرمایان متقاضیان کار ارتباط و تعامل خوبی ایجاد می‌کنند.

سلمانی تصریح کرد: هر سال حدود 600 نفر از معلولین برای آمادگی شغلی و مشاوره شغلی جهت دریافت وام و تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند و این افراد می‌توانند مبلغ 200 میلیون ریال وام دریافت و یا به کارفرما پرداخت تا جذب کار شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان تاکید کرد: 3 مجوز مجتمع خدمات بهزیستی در دهستان‌های فجر, آق‌آباد و باغلی‌مرامه شهرستان گنبدکاووس صادر شد و قرار است همه پرونده‌های معلولین ساکن روستاهای شهرستان, از طریق این مجتمع‌های غیردولتی خرید خدمت شده و خدمات توانبخشی و مددکاری در کوتاه‌ترین زمان و فاصله مکانی به معلولین ارائه شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز