امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گلستان-ترکمن نیوز-  معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر سه طرح مهم در دستور کار خود قرار دادیم که یکی از مهمترین آن اجرایی شدن پروژه آب‌شیرین‌کن در شهرهای بندرترکمن و گمیشان است.

ab 16b 300x169 - اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن در شهرهای بندرترکمن و گمیشان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  در طرح توسعه تاسیسات آب شیرین‌کن علاوه بر دو شهر بندرترکمن و گمیشان روستاهای مسیر هم از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

آب خام مورد نیاز تاسیسات آب شیرین کن از منابع آبی شور با برداشت از لایه های زیرزمینی تامین می شود و آب تولید شده از این تاسیسات دارای استاندارد کیفیت آب آشامیدنی می باشد و از طریق شبکه توزیع با همان تعرفه‌های رایج و مصوب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

در این زمینه با ابوالفضل رحیمی معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان گفت و گویی انجام گرفت که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن در شهرهای بندرترکمن و گمیشان اجرایی می‌شود و این پروژه یکی از بزرگترین تخصیصات آب‌شیرین‌کن نیمه شمالی کشور است.

*فارس: چه میزان اعتبار برای پروژه آب‌شیرین‌کن در شهرهای بندرترکمن و گمیشان تخصیص پیدا کرد؟ پروژه آب‌شیرین‌کن چه میزان ظرفیت تولید آب شیرین را دارد؟

رحیمی: پروژه آب‌شیرین‌کن تخصیصاتی بالغ بر 303 میلیارد ریال اعتبار را به خود اختصاص داد و بیش از 9 هزار و 500 متر مکعب ظرفیت تولید آب شیرین از آب شور را دارد.

*فارس: پروژه‌های دیگری در ایام فجر به بهره‌برداری می‌رسد؟

رحیمی: یک طرح فاضلاب را در شهر بندرترکمن داریم اجرای خطوط اصلی و فرعی است که در نیمه جنوب غربی به مدت سال‌های سال باقی‌مانده بود که اکنون به بهره‌برداری می‌رسد.

بالغ بر پنج کیلومتر از شبکه آبرسانی را در سطح استان گلستان توانستیم آماده کنیم با اعتباری بیش از 4 میلیارد تومان که در ایام دهه فجر وارد مدار خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجموع طرحی که از هفته دولت تا دهه فجر سال جاری آماده کردیم بالغ بر 37 میلیارد تومان اعتبار را به خودش اختصاص داده است که تقریبا 95 میلیارد ریال توسط استان تامین شده است و مابقی توسط بخش خصوص انجام شده است.

*فارس: استان گلستان چند درصد از فاضلاب برخوردار است؟

رحیمی: در زمینه فاضلاب اعتبارات هنگفتی نیاز داریم با وجود اعتباراتی که طبق قانون به ما تعلق می‌گیرد از نظر سرعت پیشرفت در مقایسه با میانگین کشوری عقب‌تر هستیم و میانگین کشوری بالغ بر 45 درصد از فاضلاب بهره‌مند هستند ولی ما در استان گلستان تقریبا 15 درصد از فاضلاب بهره‌مند هستیم.

سرعت رشد ما در راستای فاضلاب در مقایسه با میانگین کشوری عقب‌تر است راه حل این بود که پول هنگفتی به استان گلستان داده شود و قطعا از سوی اعتباراتی که دولت برای تخصیص می‌دهد این شرایط مهیا نشد و ما مجوزات لازم را برای دریافت وام گرفتیم و از سال 2019 وام وارد استان گلستان می‌شود.

در گرگان تقریبا 270 کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح این شهرستان کار کردیم ولی نتوانستیم همه را وارد شبکه بهره‌برداری کنیم 170 کیلومتر آن را توانستیم وارد مدار کنیم و حدود 10 کیلومتر را در دستور کار خود داریم به ویژه مسیر صیاد شیرازی، خیابان چهارشنبه‌بازار و خیابان سرخواجه و آتش‌نشانی و خیابان ولی‌عصر در اولویت هستند.

ممکن است مشکلاتی در تردد شهروندان ایجاد شود کمااینکه مدتی است که چهارشنبه‌بازار تعطیل بود به خاطر حفاری‌هایی که در آن منطقه انجام دادیم و از صبر مردم در این زمینه تقدیر می‌کنم./فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز