امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

300x198 - آیا کرونا بر روی کاغذ و اسکناس باقی می‌ماند؟ترکمن نیوز: در حال حاضر مشخص نیست چه مدت ویروس COVID-19 میتواند بر روی اشیاء و سطوح زنده باقی بماند. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) هنوز این موضوع دقیقا مشخص نیست اما به نظر می‌رسد مانند سایر ویروس‌های کرونا (تاجی شکل) رفتار کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  مطالعات اولیه نشان می‌دهد که این ویروس می‌تواند برای چندین ساعت تا چند روز بر روی سطوح مختلف بماند. البته این موضوع می‌تواند با توجه به شرایط مختلف سطح (تفاوت در نوع، دما و یا رطوبت) متفاوت باشد. WHO توصیه می‌کند که اگر نگران آلوده بودن سطحی هستید، آن را با استفاده از یک محلول ضدعفونی تمیز کنید تا ویروس‌ها از بین بروند و سپس دستان خود را با یک دستمال الکلی تمیز یا با صابون بشویید.

آیا کرونا بر روی کاغذ باقی می‌ماند؟

دانشمندان و متخصصان سلامت تایید کرده‌اند که به دلیل وجود جوهر و روند چاپی که روزنامه‌ها طی می‌کنند، بر روی آنها ویروس COVID-19 وجود نخواهد داشت. ویروس شناس جورج لومونسوف می‌گوید، روزنامه‌ها به دلیل شیوه و فرآیند چاپ، بسیار استریل و عاری از هرگونه ویروسی هستند.

به گفته WHO، احتمال آلوده شدن کالاهای تجاری به ویروس کرونا از سوی فرد آلوده کم است و خطر ابتلا هنگام جا به جایی محصول است که در شرایط و دماهای مختلف قرار گرفته است.

این ویروس چگونه گسترش می‌یابد؟

WHO می‌گوید، مردم می‌توانند از سایر مبتلایان به COVID-19 به آن دچار شوند. این بیماری در قطرات و ترشحات کوچک بینی و دهان افراد وجود دارد که به هنگام عطسه یا سرفه به دیگری میتواند منتقل شود. همچنین ممکن است این قطرات بر روی سطوح مختلف فرود آید و در صورت تماس دست فرد با آن جسم و دهان، بینی و چشم خود به بیماری مبتلا می‌شود.

اما به گفته بسیاری از افراد و سازمان‌های بهداشتی، احتمال شیوع و انتقال آن از طریق مواد غذایی و بسته بندی بسیار کم است. اما هنوز هم این میزان صفر نیست پس باید موارد بهداشتی را در هر صورت رعایت کرد.

یک متخصص عفونی در خصوص ماندگاری کرونا بر روی کاغذ و اسکناس گفت: این ویروس فقط سه ساعت بر روی کاغذ زنده می ماند پس اگر کاغذ آغشته به کرونا را در گوشه ای از خانه دست نخورده بگذارید، پس از گذشت سه ساعت ویروسی بر روی آن باقی نخواهد ماند.

دکتر سید مهدی حق دوست در لایو اینستاگرام در خصوص ضدعفونی دست ها، گفت: بهترین محلول برای ضدعفونی دست ها، محلول آب و صابون است که باید حداقل ۲۰ ثانیه با دست ها تماس داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز