امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

n83207350 72841713 300x192 - آغاز جشنواره موسیقی فجر در استان گلستاناخبار موسیقی- تورکمن نیوز سی و چهارمین جشنواره موسیقی سراسری فجر با حضور 18 گروه بومی و 2 گروه غیربومی عصر امروز سه شنبه در تالار فخرالدین اسعد شهرستان گرگان آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛ به نقل از ایرنا، مدیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر گفت: سه گروه کوبه ای، 2 گروه سنتی، ٦ گروه محلی، یک گروه زهی کلاسیک، کرال بزرگ و تلفیقی، 2 گروه کلاسیک و 4 گروه پاپ و یک ارکستر بومی در این جشنواره به هنرنمایی خواهند پرداخت.
ابوذر اسماعیلی ثالث اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد حمایت از گروه های موسیقی محلی، سنتی و پاپ بومی تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.
به گفته وی 2 گروه موسیقی شامل گروه سنتی با خوانندگی علیرضا قربانی و گروه پاپ آشوان روزهای 25 و 30 بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
اسماعیلی افزود: امشب و در مراسم افتتاحیه این جشنواره گروه سنتی بیداد به سرپرستی احسان احمدی، گروه محلی اصلان کتول به سرپرستی علی اصلانی و گروه سازهای کوبه ای استرآباد به سرپرستی زهرا یوسفی برنامه های خود را اجرا کردند.
وی یادآور شد: از ساعت 18 فردا و در دومین شب این جشنواره گروه کر بزرگ گلستان (آداک) و از ساعت 21 گروه زهی کلاسیک و گروه پالیزان در قالب ارکستر برنامه های خود می کنند.
وی خاطرنشان کرد: گروه های نیمروز، نجفی، لامیوو، کلاویر و روجا جمعه شب 26 بهمن و گروه های دلارام، یسنا، لـله وا و نوا شنبه شب 27 بهمن، گروه های موسیقی ترکمن28 بهمن، گروه های مهرگان (سنتی)، نغمه گویان (کوچه ای)، نفس (کوچه ای)، قزباش (محلی) و فلامنگو (تلفیقی) در 29 بهمن و گروه موسیقی کلاسیک آشوان در 30 بهمن، آثار خود را به علاقمندان به موسیقی ارایه خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز