امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    5033

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:35 | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار بین الملل-ایتنانیوز-  هشتمین اجلاس مشترک ۵ جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر در منطقه ملی گردشگری «آوازه» ساحل ترکمنی بندر «ترکمنباشی» آغاز به کار کرد.

banader 22m 300x180 - آغاز به کار هشتمین اجلاس مدیران بنادر همسایگان خزر در «ترکمنباشی»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل فارس، هشتمین اجلاس مشترک 5 جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر ساعتی پیش در منطقه ملی گردشگری «آوازه» ساحل ترکمنی دریای خزر در نزدیکی بندر «ترکمنباشی» آغاز به کار کرد.

در اجلاس مشترک 5 جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر که به مدت 2 روز برگزار خواهد شد، مسئولین و کارشناسان مربوطه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان حضور دارند که این اجلاس بدون حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، اجلاس بین‌المللی مدیران بنادر خزر در راستای توافق کنفرانس اقتصادی کشورهای ساحلی دریای خزر در مهرماه 1387 و باهدف رفع مسائل و مشکلات احتمالی و همچنین تسهیل تجارت و حمل‌ونقل دریایی به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

در نشست مدیران بنادر و دریانوردی کشورهای جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه موضوعات مربوط به توسعه همکاری‌های بندری و دریایی بررسی می‌شود و پروتکل اجلاس به امضای مدیران بنادر خواهد رسید.

همکاری‌های همه‌جانبه در زمینه حمل‌ونقل و دریانوردی تجاری و اقتصادی، معرفی اعضای جدید کارگروه تدوین یادداشت تفاهم کنترل و بازرسی چندجانبه، مذاکره در خصوص انعقاد یادداشت تفاهم 5 جانبه، شناسایی محدوده سفرهای نزدیک به ساحل و ایجاد کمیسیون هیدروگرافی منطقه خزر از بخش‌های مهم و راهبردی اجلاس آتی خواهد بود.

دریای خزر به همراه دریاهای «آرال»، «مدیترانه»، «سیاه» و «خلیج‌فارس» باقیمانده دریای بزرگ «تیتیوس» می‌باشد.

خزر که در نقشه‌های جهانی به «کاسپین» معروف است، بزرگ‌ترین دریاچه جهان و سومین منبع ذخایر نفت و گاز دنیا است که از شمال به روسیه، از جنوب به ایران، از غرب به آذربایجان و از شرق به ترکمنستان و قزاقستان محدود می‌شود و دارای 1204 کیلومتر طول و بین 220 تا 550 کیلومتر پهنا هست.

شیب این دریا به سمت ایران و از شمال به جنوب است، به‌طوری‌که عمق آن در شمال بین 10 تا 12 متر، در وسط دریا 770 متر و در عمیق‌ترین نقطه جنوبی 1000 متر است.

 

گردآوری:گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/ITNANews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز